ZAPAMIĘTAJ!
PRÓBUJĄC ZABIĆ MOJE DEMONY
MOŻESZ ZABIĆ TAKŻE ANIOŁY!




15 maj 2009

Dzień... Niezapominajki


dziś świętuje maleńki kwiatek...
NIEZAPOMINAJKA
-czym jest dla nas pamięć?
-o czym pamiętamy najdłużej?
-o czym najchętniej?
-czego wolimy nie pamiętać?
--------- a naukowo... ;)
Różne rodzaje pamięci:
Pamięć długotrwała - lata...
Pamięć krótkotrwała, robocza, operacyjna.
Pamięć natychmiastowa, ikonograficzna, pętla fonologiczna
Pamięć rozpoznawcza (recognition memory)
- już to widziałem, choć nie mogłem sobie przypomnieć...
Pamięć opisowa (deklaratywna): epizodyczna i semantyczna.
Pamięć nieopisowa (niedeklaratywna): proceduralna, odruchów warunkowych
Pamięć jawna (świadoma, explicit) i utajona (nieświadoma, implicit).

PAMIĘĆ - zwana jest "wewnętrznym zmysłem duszy", ładnie - prawda?

3 komentarze:

INKA pisze...

Miro,powiem tak: a ja wszystko pamiętam...choć sama czasem się zastanawiam...po co?
Niezapominajki,są to kwiatki z bajki...

Serdecznie pozdrawiam :-) INKA

Mira pisze...

Wszystko???
O, nie Inko! Faktycznie po co?
A mówiłaś mi, że niektóre sprawy puściłaś w niepamięć;) hihi ups...

A poważnie - uważam, że czasem lepiej dać pamięci wolne, ale ona bywa namolna i uparta, powraca nieproszona...
Jak zaprogramować tylko tę selektywną?
Ja, nie wiem. Jeszcze się nie nauczyłam, ale pilnie doskonalę tę umiejętność;) Bo ta długotrwała, opisowa potrafi mocno boleć...

"Jak ćwiczyć pamięć, by umieć zapominać?"
— Stanisław Jerzy Lec

"Jeśli chce się być szczęśliwym, nie wolno gmerać w pamięci."
— Emil Cioran

"Na ludzką pamięć nie można liczyć. Niestety, również na niepamięć."
— Stanisław Jerzy Lec

Buziaki! -M

Monika pisze...

Haha, ta niezapominajka przywlokła mnie na ten blog. Podoba mi się. I jeszcze piszę dzisiaj pracę o pamięci.
:*