ZAPAMIĘTAJ!
PRÓBUJĄC ZABIĆ MOJE DEMONY
MOŻESZ ZABIĆ TAKŻE ANIOŁY!




31 mar 2008

Myśli o... z ks. Janem Twardowskim

Proszę o wiarę
Stukam do nieba
proszę o wiarę
ale nie o taką z płaczem na ramieniu
taką co liczy gwiazdy a nie widzi kury
taką jak motyl na jeden dzień
ale
zawsze świeżą bo nieskończoną
taką co biegnie jak owca za matką
nie pojmuje ale rozumie
ze słów wybiera najmniejsze
nie na wszystko ma odpowiedź
i nie przewraca się do góry nogami
jeżeli kogoś szlag trafi


Pytania
Gdzie się prawda zaczyna a gdzie rozum kończy
gdzie miłość między nami a gdzie już cierpienie
czy łza czy na nosie ciepło zimnej wody
dokąd razem idziemy by umrzeć osobno
czy słowo jeszcze słowem czy nagle milczeniem
czy ciało wciąż oddala czy tylko zasłania
w którym miejscu odchodzi Pan Bóg oficjalny
i nie patrzy w przepisy bo już jest prawdziwy

O święty krzyżu pytań jak niewiele ważysz
gdy małe głupie szczęście liże nas po twarzy

Jesteś
Jestem bo jesteś
na tym stoi wiara
nadzieja miłość spisane pacierze
wielki Tomasz z Akwinu i Teresa mała
wszyscy co na świętych rosną po kryjomu
lampka skrypulatka skoro Boga strzeże
łza po pierwszej miłości jak perła bez wieprza
życia ludzi i zwierząt za krótka choroba
śmierć co przeprowadza przez grób jak przez kamień
bo gdy sensu już nie ma to sens się zaczyna
jestem bo Jesteś. Wierzy się najprościej

wiary przemądrzałej szuka się u diabła

Na szarym końcu
Wreszcie na szarym końcu
zbaw teologów
żeby nie pozjadali wszystkich świec i nie siedzieli po ciemku
nie bili róży po łapach
nie krajali ewangelii na plasterki
nie szarpali świętych słów na nerwy
nie wycinali trzcin na wędkinie kłócili się miedzy sobą

nie zajeżdżali na hipopotamie łaciny
żeby nie dziwili
że do nieba prowadzi
bezradny szczebiot wiary

Różne samotności
Przyszedłem ci podziękować
za samotności różne
za taką gdy nie ma nikogo
lub gdy się razem płaczei taką że niby dobrze
ale zupełnie inaczej
za najbliższą kiedy nic nie wiadomo
i taką że wiem po cichu ale nie powiem nikomu
za taką kiedy się kocha i taką kiedy się wierzy
że szczęście się połamało bo mnie się nie należy
jest samotnością wiadomość
list dworzec pusty milczenie
pieniądz genialnie chory
minuty jak ciężkie kamienie
czas zawsze szczery bo każe iść dalej i prędzej
mogą być nawet nią włosy
których dotknęły ręce

są samotności różne
na ziemi w piekle w niebie
tak rozmaite że jedna
ta co prowadzi do Ciebie


Poezje Jana Twardowskiego
- wybrane z tomiku pt." nadzieja miłość spisane pacierze"

15 komentarzy:

zoja pisze...

Dziękuję, Miro...
Wybrałaś tak,że każdy może zobaczyć ...cząstkę siebie i...

zoja:-)

Mira pisze...

Droga Zoju!

Zawsze mi się zdaje, że długo Cię nie ma...

Wybrałam celowo - fakt.
Nie dla poezji samej w sobie, ale dla myśli tam ukrytej.
Dla każdego...
- Kto prosi o wiarę, bo nie dostąpił tej łaski... Dla zadającego trudne pytania, choć są niemile widziane.
Dla tego, kto już wie "skąd i dlaczego", bo zawierzył.

Dla rozważenia...

Mocno Cię ściskam! -Mira

Magda pisze...

I ja dziękuję...

:-)
M.

Mira pisze...

Madziu... :)

Wiosenne Ci ślę przytulaki, bo u mnie wiosna wrzeszczy na całego - 17' na termometrze!
Ptaki i nie tylko...
Bzzzy się obudziły - muchy i osy, a za tymi nie przepadam... Jednak przyjmuję ciepełko wraz z całym tym bzyczącym światem, a niech tam...

Ile mogę, tyle łapie debaty sejmowej - widziałam Sobecką!!!
Nic nie powiem, no... bo co... ;)
Nelly też dała popis...
Pa! -M

Magda pisze...

Ja też łapię :-) ale jedna rzecz mnie teraz zastanowiła, a nie mam żadnych informacji... Poseł Gowin pewnie w Sejmie - kto więc w Gdańsku?
A w ogóle wydaje mi się, że premier nie powinien występować przed głoowaniem. Słowa prezesa JK - to czysty szantaż. Ja bym zaryzykowała, że będzie możliwe uchylenie się od skutków oświadczenia woli złożonego w takiej sytuacji... ;-)))
Żartuję, ale... nie powinien.

U mnie też słonecznie i ciepło, ptaszę mi za oknem śpiewa...
Pa, Dziewczyny! :-)
M.

Mira pisze...

Gowin może samolotem, na 18... ziuuu!

Mówisz - premier nie powinien... Może...
A mnie się wydaje, że oni obaj z prezydentem chcieli dokonać takiego spektakularnego zamknięcia w klamrę tego bałaganu.
Chcieli oznajmić narodowi, że po porozumieniu - jeden jakże wdzięczny drugiemu...
Taki kurtuazyjny spektakl mnie się jawi.

A widziałaś, brat - brata prezydenta ;) kręcił nosem...
Fuuu, paskudną ma minę - taką zarozumiałą i butną okrutnie.
Boję się ludzi, którym tak z oczu patrzy i są aż tak pewni siebie.

Prezydent, jak prezydent... Ale dobrze, że odezwał się w im. Polaków wreszcie - nie PiSu tylko.

I jeszcze - nie odmówili sobie - obaj, powołania się na Wielkie Słowa, niekoniecznie lubię wspieranie się nimi w takich chwilach. Takie granie na uczuciach.

A, że dzień niedobry wybrany, bo 1 kwietnia, a to dzień urodzin... i taka symbolika - hahaha!
No - nie mogę:)))
Sobecka wielka jest!

Magdo, czy jesteś przekonana, że ta debata będzie w TVN 24 transmitowana? Bo jak nie - to gdzie jej szukać...?

Narka -Mira

Magda pisze...

No jak widziałaś, ani słowa do jednego z jej Uczestników na ten temat... A zaczynam się trochę denerwować, bo wolałabym by było już po głosowaniu. Zaczynam się denerwować.
Miała być. Takie były plany i zapowiedzi organizatorów:
"Debata będzie bezpośrednio transmitowana na antenie TVN24"

Jeśli nie będzie, to cóż pozostanie zapytać...
Nic nie może być normalnie...
Wszystko zawsze musi się rozbić o poliykę... :-(

M.

Magda pisze...

I nawet się powtarzam...

Wrrrrrr.....

To nie do Ciebie, oczywiście :-)

M.

Mira pisze...

Na żywo ma być w TVN 24.pl!?
Tak wyczytałam...
Szukam...

Mira pisze...

Psiii, niestety nie mam wykupionego abonamentu na
- TVN24.pl :(
A wygospodarowałam sobie czas i... kicha!

To papatki -M:(

Magda pisze...

To można przejśćzgodnie z instrukcją, ale po zapłaceniu dziennego, sms-em, mam to samo co na atenie tv czyli skaner polityczny.....

M.

Magda pisze...

Podobno ma być relacja jutro...

M.

Mira pisze...

Tak, słyszałam.
Poczekam, ale to już nie to samo -nie?
Za to Zoja się ucieszy, bo zobaczy bez nagrywania:)
Hejaczki -Mira

P.S.
A to nam na pierwszego kwietnia psikus! :)

zoja pisze...

Moje Drogie!
Jednak mam trochę szczęścia!:-)
Dziś na spokojnie mogę obejrzeć.

Może jednak wcześniej szepniecie co to za zamieszanie Pana Jacka,bo ciekawość zżera mnie okrutnie!;-)

Czekam i do Miłego!
Pa .zoja :-)

Magda pisze...

Zerknij do mnie, znajdziesz kilka linków... :-)

Jeśli o to pytasz, chyba że ja czegoś nie wiem...

Pa!
M.