ZAPAMIĘTAJ!
PRÓBUJĄC ZABIĆ MOJE DEMONY
MOŻESZ ZABIĆ TAKŻE ANIOŁY!




21 kwi 2009

Fryderyki 2009 rozdano wczoraj...


FRYDERYKI 2009 - MUZYKA ROZRYWKOWA

pośród wielu laureatów - baaardzo słusznie - Maria Peszek!

Jak wcześniej już pisałam, Jej ostatni album "Maria Awaria" jeszcze lepszy od debiutanckiego - "Miasto manii " - rozpieścił mnie, rozkaprysił, nie tylko świetnie opracowaną muzyką Smolika [którego twórczość kołysze me serce!], ale autorskimi tekstami artystki.
Oto nagrody:
Autor roku - Maria Peszek
Album roku: muzyka alternatywna - Maria Peszek "Maria Awaria"
Produkcja muzyczna roku - Maria Peszek "Maria Awaria"



Maria Peszek (fot. mwmedia)
- foto podaję za: Onet.pl Muzyka

Gratuluję i cieszę się bardzo, że niszowi artyści wreszcie zostają zauważeni, docenieni pomimo, że nie ma ich w poplularnych stacjach radiowych. W takim kraju, jak nasz uważani są często za niecenzuralnych, zbyt odważnych, zbyt "innych" - a myślałam, że to słusznie miniona epoka.
Dobrze, że jest już "smolikowe" radio, które gra z duszą - dla duszy :) ceni twórczość - nie tylko tę uładzoną, ale także tę bardziej skomplikowaną, trudną, niepoprawną obyczajowo - nad, którą trzeba pomyśleć, by odnaleźć wszelkie przenośnie, by pojąć grę słów.
"Gra" warta ucha!

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Miro,nie badż taka emocjonalna.Inni też są ciekawi,też zasługują na uwagę tzn nastawienia ucha i zamyślenia.
Ale możesz wklejać MP bo jest orginalna ! Jeszcze musi trochę dojrzeć i będzie b.dobrze ale nie jest wykluczone ,że wtedy rzuci śpiewanie i zacznie... malować. Juz czuję jak mnie karcisz.Ale Ty musisz być emocjonalna bo tańczysz. Zatem rewanż-"tańcz Mała ,tańcz" i pisz oczywiście!
Serdeczności poranne sle
Nutka.

Mira pisze...

Emocje... towarzyszą chyba wszystkim? :)

M.Peszek wyróżniłam dlatego, bo to Jej album jest dla mnie najbardziej kontrowersyjny i... ciekawy. O innych po prostu nie napisałam, ale i K.Nosowska i A. Dąbrowska, czy tak słabo u nas sluchana Mika Urbaniak, są równie interesujące - nie ulega wątpliwości.
A co do dojrzalości artysty - w tym np. M.Peszek, widzę to nieco inaczej. Uważam, że właśnie dojrzała. Wolę "spontan", niż przemyślaną komercję sprzedawaną
"pod publiczkę". Zatem jeśli spontanicznie chwyci w dłoń pędzel i zacznie, z taką samą pasją malować, jak śpiewa - to świetnie! W końcu to artystka :)

Nie zamierzam nikogo karcić, bo i za co - Nutko?

Pozdrowienia... -M